feb 23

Melbourne

We hebben eindelijk internet in het nieuwe hotel, dus daarom maar even mijn site bijwerken met wat we tot nu toe hebben gedaan. De wedstrijd begint morgen. Volgens mij zijn de uitslagen live te volgen op:

Ik ben ‘s ochtends om 8 uur vertrokken vanaf Wanneperveen richting Schiphol. We waren er mooi op tijd. Toen we met het team compleet waren, zijn we naar het vliegtuig gegaan. De eerste vlucht ging van Schiphol naar Guangzhou (China). De reis begon met vertraging vanwege een missend reserveonderdeel voor de motor. Na 3,5 uur stilstaan op Schiphol konden we eindelijk vliegen. We kwamen te laat aan in China voor de vlucht naar Melbourne, dus moesten we bijna 10 uur op het vliegveld wachten op de volgende vlucht. Gelukkig hadden ze er wel een paar stopcontacten, dus kon ik mijn mobiel en laptop weer opladen. Nog wat gegeten op het vliegveld en toen om 21.00 vertrokken we vanuit Guangzhou naar Melbourne. Onderweg zoveel mogelijk geslapen, omdat we in de ochtend zouden landen. Het laatste stuk was het licht en kon ik heel ver uit het raampje kijken. Er was vooral veel ‘niets’ te zien. We landden om ongeveer 0.00 uur Nederlandse tijd, dat is hier 10 uur ‘s ochtends. Op het vliegveld moesten we nog lang in de rij staan voor de controle. Daarna zijn we met een busje naar het hotel gegaan, dit duurde gelukkig niet zo lang. Het was bewolkt, maar lekker warm weer. Het heeft uiteindelijk 42 uur gekost om van Wanneperveen naar het hotel te komen!

Zonsopkomst boven China

In het hotel de tas uitgepakt, daarna een broodje gegeten bij de Subway en toen zijn we nog even naar de ijsbaan gelopen, ik denk ongeveer 1,5 kilometer van ons hotel. Ze hebben hier gratis een ‘city circle’ tram, erg handig. In het hotel heb ik eventjes geslapen en wat gezwommen in het zwembad. Daarna wat gefietst en gerekt in de gym van het hotel. We hebben gegeten in het winkelcentrum tegenover het hotel. ‘s Avonds was ik erg moe, maar ik ben zo lang mogelijk wakker gebleven om zo snel mogelijk in het ritme te komen. Ik ben rond een uur of 9 in slaap gevallen.

Goed geslapen, het ontbijt van het hotel is prima. Na het onbijt even rust op de hotelkamer en toen ben ik met Itzhak naar harbour town geweest, ik heb een pet gekocht voor de zon. Vervolgens zijn we met het hele team met de tram naar St Kilda beach gegaan. Daar hebben we eerst gegeten en toen zijn we doorgegaan naar het strand. Het was erg zonnig weer. Gelukkig stond er een windje, anders was het wel heel warm. Het water was mooi helder, je zag veel visjes zwemmen. Op een gegeven moment zwom er zelfs een kleine pinguin langs ons! In de verte waren er grote cruise- en zeilschepen te zien. Erg veel mensen hebben hier tattoos. Na het zwemmen heb ik maar een surfshirt aangedaan, de zon was erg fel en ik wilde niet verbranden. In de middag hebben we een downtraining gedaan in het park achter het strand, daarna gingen we weer terug naar het hotel. Onderweg nog wat boodschappen gedaan. Inmiddels was het al avond en zijn we naar chinatown gegaan. Daar hebben we met z’n allen pekingeend gegeten. We kwamen iets na 21 uur weer terug in het hotel, het was nog steeds lekker warm buiten.

Toch een beetje verbrand in mijn gezicht van gisteren. ‘s Ochtends een half uur hardgelopen met Itzhak, eerst Spencer street uit en toen langs de Yarra river. Het was bewolkt en warm. Melbourne is een mooie stad, het viel me op hoeveel bomen er hier overal staan. Na het hardlopen core gedaan in de gym. We hebben weer gegeten bij de subway, de footlong tuna is net zo lekker als in Nederland. Ik ben nog even doorgelopen naar het etihad stadium om wat te pinnen, maar het pinautomaat werkte niet. Dus toen maar weer naar het hotel gegaan. ‘s Middags zijn we met het team naar de Queen Victoria market geweest, het was maar een klein stukje lopen. De markt was overdekt, zonder muren en heel groot. Ik heb nog 2 Australia truien gekocht. Ik heb niet te lang rondgelopen, want we hadden ook nog een downtraining op het programma staan. Even een uurtje in het hotel en toen zijn we naar het park gegaan voor de downtraining. Ik had nog wel wat spierpijn van de vorige dag, maar daar had ik tijdens de training weinig last van. We hebben gegeten tegenover het hotel en ‘s avonds heb ik nog een film gekeken. Morgen staan we weer op het ijs, dus ook nog even mijn schaatsen geslepen.

Trainen in Melbourne

We hebben om 7 uur ontbeten, om 9 uur stonden we op het ijs. Ik had erg zin om weer te schaatsen. We stonden samen met Kazachstan op het ijs en hebben wat relays gedaan. Het reed lekker, maar het was wel zwaar ijs. Na de training uitgefietst en wat gegeten. Christiaan en ik gingen ‘s middags naar de fysio in Melbourne. Het was wel even zoeken, maar mijn benen zijn weer losgemasseerd. Om 4 uur hadden we weer ijs. Deze keer deden we duur relays, 2(12-9-6) ronden in tweetallen. Het werd wel zwaar naar het eind. Onderweg kwamen we speaker Piet Broekhuizen ook nog tegen en we werden door een Nederlander herkend in ons tenue. Een aantal moest ‘s avonds nog naar de fysio, dus kwam het wat anders met eten. We kregen geld mee van Dave en zijn naar de supermarkt gegaan. Ik heb noodles gehaald en ze samen met cornflakes opgegeten in de hotelkamer. Ik kwam ook nog een pinautomaat tegen, dus ook maar meteen wat gepind. Ik heb vandaag tussendoor ook nog wat aan het profielwerkstuk gedaan met Christiaan. Nu nog evenĀ natuurkunde en dan slapen. We hebben morgen pas om 11 uur ijs, dus we kunnen uitslapen.

Iets meer dan 10 uur geslapen, het was blijkbaar nodig. Zo ontbijten, slijpen en dan naar de ijsbaan. Het is maar een klein stukje met de tram of een busje. Bij de training hebben we verschillende volgordes voor de relay uitgeprobeerd. Na de training was de zon al doorgebroken. We hebben een broodje gegeten tegenover het hotel en kwamen om 13.15 weer terug in het hotel. We hebben om 15 uur alweer de volgende ijstraining, dus we moeten om 13.55 alweer beneden in de lobby zijn. Deze keer deden we voor het eerst hier in Melbourne snelheid. De tijden waren vergelijkbaar met die van Thialf. Adwin kwam op het eind nog hard in de kussens terecht. Hij schoot er helemaal onder, maar gelukkig heeft hij zich niet geblesseerd. ‘s Avonds weer tegenover het hotel gegeten, deze keer de beef noodlesoup genomen ipv hainan chicken. Na de tijd nog even blijven zitten, want we hadden daar internet. Toen met Itzhak nog even naar chinatown gelopen en wat winkeltjes bekeken. Ik heb nog nooit zulke aparte iphone hoesjes gezien.

Weer redelijk veel geslapen, bijna 10 uur. Zo ontbijten. We hebben vandaag maar een keer ijs, om 12 uur. Na het eten mijn schaatsen geslepen en om 11 uur vertrokken naar de ijsbaan. De training was behoorlijk zwaar. Eerst hebben we 15 ronden ingereden, toen 7-5-3 ronden en daarna een 3 kilometer relay. De relay ging niet echt goed, dus deden we hem nog een keer. De tweede keer was erg zwaar, maar ging beter. Na de training goed uitgefietst en toen een broodje gegeten in harbour town vlakbij de ijsbaan. We waren rond 14 uur weer terug in het hotel. Deze middag hebben we vrij. Het is super weer, strakblauwe lucht. ‘s Middags met Itzhak een ronde door Melbourne gelopen, we kwamen onderweg Lois en Lara ook nog tegen. Ze lagen lekker te zonnen in het park. We hebben de city circle weer terug gepakt naar het hotel. Aan het einde nog even wat boodschappen gedaan. Nu even een uurtje natuurkunde en dan avondeten. We zijn Melbourne in gelopen en vonden na een tijdje een restaurant. Hier heb ik kangoeroe gegeten, best lekker. Het smaakt bijna net als biefstuk.

Melbourne

We hebben vandaag om 10 uur wedstrijdvoorbereiding op het ijs. Om 8 uur ontbeten en daarna mijn schaatsen geslepen, ik was bot op rechts. De lucht is weer strakblauw vandaag. We deden wat tempo’s op het ijs. Het ging erg goed en ik kon makkelijk op hoge snelheid rijden. Een goed gevoel voor morgen. Na afloop nog even bij de training van Zuid Korea blijven kijken. Mathias Voste uit Belgie deed ook met ze mee. Weer terug in het hotel moesten we snel onze tas inpakken, want we gingen naar het wedstrijdhotel. Onze tassen gingen er met een bus heen, het was maar een klein stukje lopen. Daar aangekomen moesten we nog wachten op onze kamers en tassen, dus zijn we eerst wat gaan eten. De tassen waren er nog steeds niet, dus ben ik nog maar even naar de market gegaan. Die is hier vlakbij. Toen nog even in het park gezeten. Het hotel is erg mooi en er is ook internet! Ik had tot nu telkens kleine stukjes op mijn mobiel getypt, die kan ik nu mooi uploaden naar mijn site. Deze middag mijn rust genomen, straks avondeten in het hotel en dan op tijd naar bed. Morgen begint de wedstrijd. Ik ben er klaar voor en heb er zin in!

Als ik weer thuis ben zal ik ook foto’s uploaden.